Met deze tips komt je visitekaartje overtuigend over

Van onze redactie
25 juli 2024

Fysieke visitekaartjes worden nog steeds veel gegeven en dat is ook wel logisch. In een wereld waarin we steeds minder met fysieke papieren te maken krijgen door de digitalisering, blijven fysieke spullen juist langer in ons hoofd hangen. En dat is ideaal voor de verstrekkers van visitekaartjes, aangezien je die doorgaans met een reden afgeeft. Omdat je bijvoorbeeld iets wilt verkopen, mensen wilt informeren en om nog veel andere redenen. Maar natuurlijk moet je een visitekaartje ook moderniseren, zodat die helemaal bij deze tijd past. Maar wat kun je doen om je visitekaartje overtuigend over te laten komen in 2024?

Een QR-code
De meeste mensen lopen de hele dag met hun smartphone rond en ze hebben die ook vaak in hun handen. Als je visitekaartjes bij Printis laat drukken, dan doe je er goed aan om deze te voorzien van een QR-code. Een QR-code op een visitekaartje brengt namelijk meerdere voordelen met zich mee. In de eerste plaats maak je mensen daarmee nieuwsgierig. Wat voor website gaan ze zien wanneer ze de QR-code scannen?

Inspelen op de nieuwsgierigheid van mensen is slim. Daarnaast maak je het mensen met een QR-code erg gemakkelijk. Je laat immers visitekaartjes drukken, omdat je mensen wilt aanzetten tot actie.Als je een ingewikkelde websitenaam hebt, dan zullen mensen die niet zo snel intypen. Een QR-code scannen is echter een fluitje van een cent, dus dat zullen ze veel sneller doen.

Een mooie foto van jezelf
Hoe persoonlijker een visitekaartje is, hoe beter. Mensen krijgen immers al zoveel spullen. Als ze alleen een tekst zien staan, dan is de kans groot dat ze weinig interesse hebben en niets met je visitekaartje doen. Beelden werken wat dat betreft veel beter en daar is ook veel onderzoek naar gedaan.

Een regulier plaatje op je visitekaartje werkt echter ook niet. Neen, dan is het beter om een foto van jezelf op het visitekaartje te zetten. Een foto die jou als mens het beste naar voren laat komen. Dus niet te gelikt, maar echt een kwetsbare foto. Als men een echt persoon ziet, en geen anonieme entiteit, dan doen mensen sneller zaken met je. Elk mens handelt wat dat betreft voor een deel op emotie.

Een passende slogan
Je hebt ongetwijfeld van het woord slogan, in Nederland ook wel slagzin genoemd, gehoord. Dit is een kernachtige post die voor verschillende doeleinden wordt gebruikt. Soms voor negatieve propagandadoeleinden, maar meestal positief. Een goede slogan kan, als die goed aanslaat, lang blijven hangen in het brein van iemand en daarom zijn ze ook zo populair. Als je een goede slogan hebt, dan doe je er ook goed aan om die op je visitekaartje te zetten.


Dit bericht delen:

Advertenties