PvdA Wijchen stelt vragen over verhuizing MeerVoorMekaar

Van onze redactie
5 april 2025

De PvdA Wijchen heeft schriftelijke vragen ingediend naar aanleiding van de aangekondigde verhuizing van welzijnsorganisatie MeerVoorMekaar naar de Stationslaan. In de WegWijs van woensdag 26 maart werd melding gemaakt van deze verhuizing, wat bij de fractie van de PvdA Wijchen de nodige vragen oproept.

Fractievoorzitter Titus Burgers licht toe: “MeerVoorMekaar speelt een cruciale rol in het sociale domein van Wijchen. Wij willen duidelijkheid over de gevolgen van deze verhuizing, zowel voor de organisatie zelf als voor het sociale wijkteam en andere betrokken partijen.”

De partij vraagt zich onder andere af of het college op de hoogte was van de verhuizing en op welke manier het college heeft meegedacht in dit proces. Ook wil de PvdA weten wat de impact is op de exploitatie van het Mozaïek en of de verhuizing mogelijk leidt tot financiële tekorten. Daarnaast zijn er zorgen over de integrale samenwerking tussen sociale partners en de toegankelijkheid van MeerVoormekaar voor inwoners van Wijchen.

De PvdA Wijchen wil tevens weten waarom de gemeenteraad niet eerder over deze verhuizing is geïnformeerd en hoe het college ervoor zorgt dat de laagdrempeligheid en vindbaarheid van MeerVoormekaar gewaarborgd blijven. “Het delen van een gebouw bevordert korte lijnen en samenwerking tussen sociale partners. We willen graag weten hoe dit na de verhuizing wordt gecompenseerd,” aldus de fractievoorzitter.

De PvdA Wijchen wacht nu op beantwoording van de vragen door het college en blijft zich inzetten voor een sterke en toegankelijke sociale infrastructuur in Wijchen.

Schriftelijke vragen van de Fractie van de PvdA. Aanleiding: In de WegWijs van woensdag 26 maart lazen wij dat welzijnsorganisatie MeerVoorMekaar gaat verhuizen naar de Stationslaan in Wijchen. Deze verhuizing roept bij ons als PvdA Wijchen de volgende vragen op:

Vragen:

  1. Was het college op de hoogte van de verhuizing van MeerVoorMekaar?
  2. Op welke manier heeft het college hierover meegedacht en wat was uw advies in deze kwestie?
  3. Wat zijn de gevolgen van deze verhuizing voor de exploitatie van het Mozaïek? 
  4. Leidt de verhuizing tot verminderde huuropbrengsten en mogelijk grotere tekorten voor het Mozaïek? Was de inrichting en verbouwing van de Meervoormekaar afdeling al afgeschreven?
  5. Wat zijn de gevolgen voor de integrale samenwerking met partners binnen en rondom het sociale wijkteam?
  6. Past deze verhuizing binnen het beleid van de gemeente Wijchen ten aanzien van integrale samenwerking?
  7. Wat is de reden dat de wethouder de raad niet ingelicht heeft over deze verhuizing?
  8. Op welke manier wordt de vindbaarheid en het laagdrempelige karakter van MeerVoorMekaar gewaarborgd na de verhuizing?
  9. Het delen van één gebouw bevordert korte lijnen en samenwerking. Hoe wordt dit na de verhuizing gewaarborgd? Kan het college hierop een toelichting geven?


Dit bericht delen:

Advertenties