De Stichting HetWerkt!Wijchen hanteert het principe van de deeleconomie in alle facetten. Geven en delen zijn de sleutelwoorden. Vanuit deze insteek is ook de website van HetWerkt!Wijchen in een nieuw jasje gestoken.
Meerdere vrijwilligers hebben hun eigen kwaliteiten ingezet bij de vernieuwing van de website van HetWerkt!Wijchen. Eén van hen is Marc van Kampen, eigenaar van
KampVuur.tv, een eenmanszaak onder andere gericht op het maken van videoproducties én web- en contentbeheer. “Het begon voor mij doordat HetWerkt!Wijchen mij destijds benaderde voor een logo. Daarna riep ik spontaan dat ik ook wel ideeën had om de website te verbeteren. Maar daar heb je anderen voor nodig. Ik was één van de kartrekkers. Marjan Vrins en het bedrijf
Effict hebben de technische aspecten voor hun rekening genomen.”
Effict automatiseerde diverse processen, waardoor bezoekers van de site zich nu bijvoorbeeld met één muisklik aan kunnen melden voor een training. Webdesigner Marjan Vrins, eigenaar van het bedrijf
Vavendel, ontwierp en bouwde de site. “Ik heb er een moderne, responsieve website van gemaakt. Dat betekent dat deze op allerlei apparaten goed is te bekijken, ook op een tablet of een smartphone.”
HetWerkt!Wijchen is een belangenorganisatie waar werkzoekenden hun eigen ervaringen met anderen kunnen delen. Het doel van de stichting is het verbeteren van het welzijn en van de sollicitatievaardigheden van werkzoekenden uit de gemeente Wijchen. De vrijwilligers van HetWerkt!Wijchen organiseren activiteiten waar werkzoekenden behoefte aan hebben. Sinds de oprichting van de stichting hebben veel deskundigen geheel belangeloos lezingen en workshops voor de Stichting verzorgd.
Bekijk de vernieuwde website op:
www.hetwerktwijchen.nl