Gemeente schenkt verenigingsleven oud kantoormeubilair

Van onze redactie
5 januari 2016


Begin 2017 verhuist de gemeente naar het voormalige bankgebouw van de Rabobank.  Het gebouw is inmiddels aangekocht. Een deel van het kantoormeubilair van de bank is op dit moment nog in het pand aanwezig. De gemeente Wijchen wil deze meubels schenken aan het verenigingsleven in Wijchen. Ook buurthuizen en multifunctionele accommodaties komen voor de schenking in aanmerking.



Voorwaarden


De gemeente heeft een inventarisatielijst gemaakt. Het gaat onder andere om een aantal bureautafels, bureaustoelen, een directiebureau, zitjes en verlichting. De verenigingen/buurthuizen moeten aan een aantal voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen:

  • Het te schenken meubilair moet specifiek bedoeld zijn voor de directe inrichting van de accommodatie (verenigingsgebouw/buurthuis/mfa).

  • Het moet gaan om een vrijwilligersorganisatie zonder winstoogmerk.

  • Doorverkopen is niet toegestaan.

  • Belangstellenden zijn verplicht de ‘spelregels’ van de schenking te accepteren.

  • De gemeente kan niet aansprakelijk gesteld worden voor mogelijke schade aan het meubilair.

  • Het geschonken meubilair moet zelf (eventueel) gedemonteerd en op eigen kosten vervoerd worden. Ophalen kan alleen op zaterdag 13 februari 2016.

  • Bij te veel belangstelling voor een product volgt loting.


Heeft u belangstelling?


Stuur dan vóór 14 januari 2016 een e-mail met alle adresgegevens (inclusief contactpersoon) van uw organisatie naar meubilair@wijchen.nl. Na 14 januari ontvangt u de inventarisatielijst.

Verder organiseert de gemeente een kijkavond op vrijdag 29 januari van 19.00 - 20.30 uur. Let op: dit is alleen voor de verenigingen die vóór 14 januari een e-mail hebben gestuurd. Alleen op deze avond kunt u zich inschrijven op de door u gewenste producten. Als meerdere partijen belangstelling hebben voor een bepaald product, dan volgt er een loting.


Dit bericht delen:

Advertenties